Mód premení Stellaris na strategickú hru Mass Effect, o ktorej ste snívali

Odoberaj novinky cez  Google News
Stellaris mod Mass Effect
Zdroj: headtopics.com

Ak ste vždy túžili po strategickejšom, zväčšenom spracovaní prostredia hry Mass Effect, máte šťastie. Modovacia skupina Binary Helix (pomenovaná podľa korporácie genetického inžinierstva v hre Mass Effect) vytvára projekt Beyond the Relays pre hru Stellaris – úplnú konverziu vesmírnej stratégie do prostredia hry Mass Effect.

Stellaris má za sebou históriu skvelých modov pre totálnu konverziu, pričom predchádzajúce pokusy oživili prostredie Star Treku a Warhammeru 40K. Okrem toho talentovaní moderi v minulosti vytvorili jednotlivé prídavky založené na Mass Effecte do Stellaris, ale Beyond the Relays sa snaží obnoviť celé prostredie až po jeho politickú klímu a pravidlá cestovania vesmírom.

Vo svojej aktuálnej verzii 0.7.0 ponúka Beyond the Relays na výber 24 civilizácií, vrátane subvariantov hlavných rás, ako sú Asari a Turiani, ako aj druhých obľúbených rás, ako sú Volus alebo Vorcha. Projekt obsahuje aj jedinečné modely lodí a lokalít, ako sú Citadela a stanice hlbokého vesmíru Omega.

Mimoriadne zaujímavým krokom je, že Binary Helix obnovila hviezdne systémy a siete Mass Relay z hry Mass Effect, pričom mapa galaxie v tomto móde obsahuje 400 slnečných systémov založených na tých z hier a oficiálneho príbehu. Hviezdne systémy sú usporiadané do zoskupení prepojených hromadnými reláciami a mapu možno hrať v základnom sandboxovom režime alebo v scenári, ktorý kopíruje relatívne postavenie a prestíž frakcií v čase série Mass Effect.

Binary Helix má s budúcnosťou módu veľké plány. Hlavnou prioritou v blízkej a strednodobej budúcnosti je upraviť umelú inteligenciu rôznych frakcií tak, aby sa politická simulácia viac zhodovala so simuláciou hry Mass Effect. Príkladom, ktorý uviedol jeden z vedúcich tímu, Arrenius, bolo dosiahnuť, aby sa militaristickí Turiani správali viac ako paternalistická regulačná sila zo série Mass Effect než ako dobyvační imperialisti.

Podobne sa tím snaží pre tento mód vybalansovať vojnu tak, aby lepšie odrážala medzihviezdny poriadok v štýle OSN zo série Mass Effect. Arrenius opísal, že budovanie a strata vojenských jednotiek je nákladnejšia, čo podporuje konflikty menšieho rozsahu uprostred mierumilovnejšej galaktickej civilizácie.

V dlhodobejšom horizonte by Binary Helix chcela implementovať plne nahovoreného poradcu pre každú hrateľnú frakciu a v súčasnosti má tím autorov, ktorí zhromažďujú materiál. V pláne je aj implementácia veľkých, zastrešujúcich síl univerza Mass Effect – Rady Citadely a Reapers, ale Arrenius tento cieľ charakterizoval ako vzdialený.

Mass Effect sa skutočne hodí na ďalšie skúmanie a adaptáciu a tím Binary Helix odvádza skvelú prácu, keď bohaté dejiny a politiku prostredia pretavuje do formátu 4X. Beyond the Relays môžete sledovať na Discorde tímu, ModDB a Steam Workshop a Binary Helix aktívne hľadá nových autorov, programátorov a umelcov, ktorí by sa na projekte dobrovoľne podieľali.